Kierownik ds. Badań Rynku
Opis oferty
Osoba zajmująca się zawodowo planowaniem oraz realizacją przeznaczonych na potrzeby organizacji badań rynku. Badania, za które odpowiedzialna jest osoba na tym stanowisku, mają na celu pomoc we wprowadzaniu nowych produktów, a także maksymalizację efektywności sprzedaży. Aby te cele zrealizować, kierownik do spraw badań rynku musi za pomocą badań określić między innymi potencjalną grupę odbiorców danego produktu czy grupy produktów, ich potrzeby, a także najskuteczniejsze segmenty rynku czy konkurencję. Jeżeli w organizacji, w której jest zatrudniony, nie ma działu, który mógłby zająć się potrzebnymi badaniami lub też konieczna jest druga opinia, do zadań kierownika do spraw badań rynku należy ich organizacja z pomocą zewnętrznego podmiotu, a więc wybór odpowiedniej agencji, zlecenie jej usługi, a następne koordynacja oraz nadzór. Kierownik do spraw badań rynku musi również tworzyć i zarządzać bazami danych o klientach, stale być na bieżąco z tym, co się dzieje w branży i na rynku, oraz koordynować i nadzorować pracę swojego działu.